3. aug. 2018

Sommertur nr.1

Sommertur nr.1 er tenkt kjørt sørover. Sverige, Danmark og Tyskland er målet for turen. Onsdag 27. juni pakket vi bilen å la i vei nedover svenskekysten. Etter noen mil på veien og småpauser ruller vinn på Hansagård camping Falkenberg. Sverige spiller kval i VM fotball denne kvelden og landet står nesten stille...Sverige vinner og går videre til åttendelsfinale....
Senere på kvelden traff vi ett hyggelig par fra Moss som inviterte oss på noen glass vin og en hyggelig prat. Været var som ellers denne sommer...veldig godt og varmt. Veldig fin campingplass som kan anbefales: Hansagård camping

Torsdag 28.6..Veien videre gikk til Helsingborg og ferge over til Helsingør. Vi bestemte oss for å reise til Lolland, litt sør om Skjælland. Her endte vi opp i Karrebæksminde på Enø camping. En utrolig flott plass med flott badestrand. Flott liten by med mange muligheter til fots og på sykkel. Liv og røre i området. Enø camping

Lør 30.6 var vi igjen på veien. Nå mot Gedser hvor vi skal ta ferge over til Rostock Tyskland. Uten å ha bestilt på fergen gikk det greit uten noe venting. Over i Tyskland satt vi nesa østover mot Stralsund. Her fant vi frem til Stellplatz Ander Rugenbrucke Info: Rugenbrucke. Stralsund var en fin by. Fine områder å ta seg rundt i.

Man 2.7 kjører vi mor Waren. Stedet ble anbefalt av en tysk nabo på plassen i Stralsund. Waren var en fin by. Vi valgte å overnatte på: Stellplatz Blumen un parken Waren

Tirsdag 3 juli gikk turen et stykke vestover mot Schwerin og Travemunde. Først en stopp i Schwerin hvor vi besøkte det flotte slottet på stedet.
Neste stopp ble en liten plass nordvest for Travelmunde som het Wohnmobilstellplatz Kowitzberg. Her fricampet vi på en liten plass utenfor området da alt var opptatt.

Onsdag 4 juli hadde vi sett oss ut Damp litt nord for Eckernførde som mål. Vi fant frem til: Wohnmobilpark-damp
Her koste vi oss med sykkelturer langs strendene i et par dager.

Fredag 6 juli beveget vi oss inn til Schleswig og var heldige å få plass på: Wohnmobilplatz-schleswig
Her må man nesten være inne på stedet tidlig formiddag for å få plass. Veldig populært sted.

Søndag 8 juli går veien nordover og inn i Danmark. Vi sikter oss inn på: Stjerne camping Danmark
Her er det anledning å kjøre ned til og ut på en lang strand. Flott område.
På veien opp måtte vi selvsagt innom Ribe
 Ribe
Stranda ved Stjerne camping

Mandag 9 juli tar vi turen ut på Fyn nærmere bestemt Bogense. En utrolig flott plass som har det meste man kan ønske seg. Vi lå på: Bogense camping

Onsdag 11 juli reiser vi over på svensk side og overnatter på: Rabocka camping Angelholm. Dette var mest en transportetappe på vår ferd videre mot Ullared og til slutt Borås. Her tok vi inn på: Borås camping

Fredag 13 juli avsluttes denne turen med hjemreise til Halden.